maandag 15 september 2014

Jannah Loontjens Misschien wel niet***

Jannah Loontjens Misschien wel niet***

Voor een Perfecte dag voor literatuur las ik dit boek.

Dit zegt Uitgeverij Ambo Anthos:

In haar nieuwe roman 'Misschien wel niet' beschrijft Jannah Loontjens vier dagen uit het leven van Mascha. Ze woont in Amsterdam, heeft net als haar vriend een goede baan en samen hebben ze twee kinderen. Ze leidt een leven dat exemplarisch lijkt voor deze tijd, waarin een grote keuzevrijheid en social media het leven veraangenamen, maar ook ingewikkeld maken. Mascha beleeft losbandige avonden met haar vrienden, doet haar best een goede moeder te zijn, houdt haar relatie onder de loep en heeft een geheime Facebook-affaire. Dagelijks voert ze de strijd met het nemen van haar verantwoordelijkheden. 

In 'Misschien wel niet' beschrijft Jannah Loontjens niet alleen de lotgevallen van een jonge vrouw waarin velen zich zullen herkennen, maar behandelt ze ook de belangrijke thema's van deze tijd - een tijd waarin het steeds moeilijker wordt om te durven kiezen.



Ik was bij de release van Misschien wel niet van Jannah Loontjens op 22 augustus jl. in Amsterdam. Het verslag van deze release staat op Leesfanaten.nl.

Als je bij een release bent geweest ga je toch een boek anders lezen, je hebt de achtergronden gehoord waarom een boek geschreven is. En het maakte mij erg nieuwsgierig naar Misschien wel niet. De verwachting die ik had  is niet helemaal waar gemaakt. Ik dacht dat ik een interessante roman zou lezen waarin Mascha een verandering zou doormaken en de juiste keuzes zou maken, al is dat kort in vier dagen. 

Mijn verwachting is helaas niet uitgekomen, Waarom wel niet boeit zeker in het begin, maar op een gegeven moment heb ik het gehad met Mascha. Ik vind haar een zeurpiet en neemt haar leven te weinig in eigen hand. Het enige goede wat ze doet is te vinden op het eind en dat doet ze goed. Jammer dat je weinig leest over haar werk, daar had ik wel wat meer over willen weten. 

De lezing van haar man Tom is geweldig en doet je meteen ook weer wakker schudden, juist door deze stukken leeft Misschien wel niet weer op.Mascha zal ik helaas snel vergeten, de filosofische benadering niet en dat is de reden waarom ik heel graag de boeken van Jannah Loontjens wil gaan lezen.

Lees ook wat mijn medebloggers schrijven op NotJustAnyBook.nl:





 

Geen opmerkingen: