maandag 10 april 2017

Anita Larkens: De dagen****



Anita Larkens: De dagen****

Mees en Frida verdwijnen op een nacht, spoorloos. Moeder Maud denkt aan een ziekelijke grap van Maarten, hun vader en haar ex sinds een jaar. Maar bij Maarten zijn de kinderen niet. De politie wordt gebeld en dan begint een zoektocht naar de verdwenen kinderen. De nachtmerrie is begonnen.

Tijdens de vele weken onzekerheid schrijft Maud brieven aan haar kinderen, het lukt Maarten niet om te werken en de meest bizarre dingen komen op tafel. De media maakt er smeuïge verhalen van. Maar het verdriet van Maud, Maarten, hun familie en omstanders is groot, waar zijn de kinderen en wat is er toch gebeurd?

In ‘De dagen’ speelt psychologie een grote rol. De spanning is voelbaar. De ongemakkelijke spanning die er kan heersen tussen mensen spat er van af. ‘De dagen’ is prettig leesbaar. Het verhaal van de verdwijning en de weken daarna worden vanuit verschillende perspectieven verteld. Larkens voert verschillende mensen op, die voor verschillende soorten spanning in het verhaal zorgen.

Vanaf de eerste bladzijde word je het verhaal ingetrokken. Stelt U zich voor:
·         Ik lees ‘De dagen’ door Anita Larkens;
·         Op de tv zie je de marathon Martha Stewart Bakes op 24Kitchen;
·         Drie katten liggen te slapen;
·         Het is stil in de kamer;
·         En ik lees en lees, elke keer als ik opkijk staat er weer wat anders op de tafel bij Martha Stewart, er is al weer een nieuwe aflevering aan de gang;
·         De spanning is voelbaar en naarmate ik vorder, wil ik ‘De dagen’ alleen maar uitlezen, want ik wil weten wat de afloop is.

En dan, aan het eind van het boek gekomen is dat einde te bizar voor woorden. Maar het kan gebeuren, dat is wat ik voelde tijdens het lezen van ‘De dagen’, het zou zo maar werkelijkheid zijn. Na het lezen bleef het boek even nadreunen.

Auteur: Anita Larkens
Titel: De dagen
Genre: Thrillers
Uitgeverij: De Crime Compagnie
Aantal pagina’s: 346

Dank Uitgeverij De Crime Compagnie voor een exemplaar.





Geen opmerkingen: