woensdag 11 april 2018

Jackie van Laren: Duingras****


Jackie van Laren: Duingras****

Ondertiteling: Eilandliefde-serie deel 1

Als lezeres ben ik fan van de boeken van Jackie van Laren. Na de ‘Q-serie’ (de muziekscene  voor mij een nieuwe wereld) kwamen de boeken ‘Vallen’ en ‘Opstaan’ uit en nu liggen er van de Eiland-serie al twee delen. ‘Duingras’ is het eerste deel. Bijzonder is het dat dit boek is ontstaan door een feuilleton op Facebook. Jackie van Laren postte voor het uitkomen van haar boek ‘Opstaan’ op 1 juni 2017 in mei elke keer een stukje. Nadat ‘Opstaan’ was verschenen las ze deze post van een lezeres “Wat jammer dat dit over is, ik verheugde mij er al op”. Deze post kreeg bijval van andere fans, waarop Van Laren bedacht “Oké, het wordt vakantie, ik schrijf een verhaaltje”. Half juni 2017 was de eerste aflevering van ‘Duingras’ te lezen en steeds meer lezers en fans sloten aan om deze bijzondere feelgoodroman in wording te lezen. Discussie ontstond er. Zelf las ik wel de hoofdstukken, maar gaf zelden tot geen commentaar. Want nog altijd ben ik een lezer en geen auteur en boeken zijn hersenspinsels van hen die ik graag lees.

Ook als had ik alle afleveringen op Facebook gelezen ‘Duingras’ in haar geheel nog een keer lezen was een feestje. Maar waar gaat ‘Duingras’ over?

Wende is gestopt met haar opleiding en haar relatie is over. Verdrietig reist ze af naar een Waddeneiland. Daar ontmoet ze de vrienden Vincent en Axel die samen de strandtent Grote Vis runnen. Vincent is de vrolijke Frans en Axel de stugge ongenaakbare en onbereikbare man. Wende helpt de twee mannen met klusjes en besluit daar mee door te gaan na haar vakantie, want ze is gevallen voor een van de twee mannen….

Waarom moet U deze boeken lezen? ‘Duingras’ is een aanrader:
1.       als je van feelgoodromans houdt,
2.       als je een boek wil lezen zonder al te veel gedoe,
3.       als je zin hebt in een chicklit,
4.       als je onderweg bent,
5.       als je thuis in je luie stoel ligt,
6.       als je in de zon zit,
7.       als het regent, stormt of sneeuwt, 
8.       als je fan bent van de boeken van Jackie van Laren,
9.       en elke andere reden die je kan bedenken om dit boek te lezen.

Dat er nog drie delen volgen is heerlijk vooruitzicht, waarbij je al bij voorbaat geniet. Veel leesplezier.

Auteur: Jackie van Laren
Titel: Duingras
Genre: Roman
Uitgeverij: MeulenhoffBoekerij
Aantal pagina’s: 330

Met dank aan Uitgeverij Meulenhoff/Boekerij voor een exemplaar.

Geen opmerkingen: