maandag 13 november 2017

Gaby Rasters: Muurbloem***



Gaby Rasters: Muurbloem***

Wat nu als je je gaat verdiepen in overspeldatingsites…. In ‘Muurbloem’ geschreven door Gaby Rasters, gaat haar hoofdpersoon, de journaliste Daan(tje) dat doen. Daan werkt bij de “Laura”. Er gaat een wereld voor haar (en mij) open, veel vunzigheid, seks maar ook leuke gesprekken (wonderlijk in mijn ogen dan hè, overspel ik vind het persoonlijk een no go). De alias die Daan gebruikt is Muurbloem.

Meneer Stevens is in behandeling bij psycholoog Patrick en hun gesprekken zijn niet gemakkelijk en niet leuk. Want waarom vindt meneer Stevens vrouwen zo moeilijk….

Daan, Patrick en meneer Stevens, drie hoofdpersonen, twee verhaallijnen, overspel, Laura, Marc, griezelige situaties, rare gesprekken, een wonderlijke het daglicht niet kunnen verdragende site, aliassen, liefde en nicknames. Alle ingrediënten komen voor in ‘Muurbloem’ en uiteindelijk worden deze ingrediënten gemixt en komen de twee verhaallijnen bij elkaar.

Toen ik de achterflap van ‘Muurbloem’ las was ik meteen enthousiast, de auteur ken ik niet, maar ik laat mij heel graag verrassen als lezeres. De korte situatieschets sprak mij aan. Mijn verwachtingen zijn niet helemaal uitgekomen. 

Rasters kan schrijven, dat heeft ze wel bewezen en mijn collega- bloggers roemen haar eerdere boeken, de trilogie ‘Follow’, ‘Like’, ‘Share’ . Dat Rasters geïnteresseerd is in innovatie zie je al in deze titels terug. Haar nieuwste boek ‘Muurbloem’ leest gemakkelijk, maar wat ik miste was de samenhang. De twee verhaallijnen lopen naast elkaar en ontwikkelen zichzelf en voor ik het wist worden ze gecombineerd op een manier alsof ik hele stukken van de film heb gemist. 

Een voordeel is dat ‘Muurbloem’ een groot lettertype heeft en geen dikke pil is, vandaag er in begonnen is vandaag uitgelezen, hooguit doe je er twee dagen over. Spannend is ‘Muurbloem’ ook, omdat je blijft gissen waarom deze drie mensen de hoofdrol spelen en wat er gaat gebeuren. 

Lees ook wat mijn collega-bloggers vinden van ‘Muurbloem’

6 november jl.:  http://biebmiepje.nl/
20 november a.s. : https://mustreadsornot.com/

Titel: Muurbloem
Genre: Feelgoodromans
Uitgeverij: Ellessy
Aantal pagina’s: 205

Met dank aan Uitgeverij Ellessy en Gaby Rasters voor een exemplaar van ‘Muurbloem’.


Geen opmerkingen: